Wednesday, October 28, 2009

Iklan Air Asia : Bermoral atau Tidak?




TERKEJUT MONYET , TERGIUR (member disebelah), BERISTIGHFAR (member dihadapan) setelah kami TERTONTON sebuah iklan yang mengiklankan sebuah iklan tentang syarikat penerbangan tempatan, AIR ASIA yang mana merupakan satu-satunya syarikat penerbangan yang merupakan saingan utama MAS di Malaysia ini. Apa tidaknya, iklan yang mana menceritakan pengalaman pertama kali seorang kanak-kanak menaiki sebuah pesawat syarikat AIR ASIA ini penuh dengan kenangan manis, tetapi kenangan manis saling tak tumpah macam perangai SHIN CHAN. Iklan ini memuatkan beberapa gambaran kurang bermoral yang ditonjolkan yang memberi impak seronok bagi kanak-kanak tersebut untuk menaiki sekali lagi pesawat itu. Sungguh memalukan. Yang peliknya, bagaimana Malaysia terutama media elektronik kini yang dengan begitu mudahnya meluluskan iklan ini untuk dipertontonkan oleh segenap masyarakat di Malaysia ini. Kerajaan perlu memberi keterangan yang kukuh tentang apa yang berlaku sekarang ini. Fikir2kan lah!















4 comments:

♥Aisyahumaira♥ said...

salam ziarah

asiif,
izinkan ana beri pandangan

hurm, sudah menjadi kebiasaan iklan2 skrg. bermoral atau tidak, itu perkara nombor 2. yg pasti barangan/produk mereka laris.
ini hasil ideology yahudi yg telah menular msuk ke dlm pemikiran kita.
wallahua'alam

IBnu AHMad said...

terima kasih kerana memberi respo yg bernas!

ayinn said...

salam,..

eheh,.. biasa lah tu,.. taktik skg,..
nak cepat untung... nak tarik customer la tu,.. ape2 pon, truskan penulisan cmni,..

p/s: congratz da jd pelakon uthm,..hahaha,.. tu pon slh satu cr nk promote uthm,..

IBnu AHMad said...

pelakon sambilan je. InsyaALLAH kalo ade rezeki, aku berlakon bawah arahan peter jackson pas graduate ni.. tajuknya.. Kegemilangan UTHM dan kehebatan mahasiswanya bernama hisham. tajuk yg mengharukan.huhu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...